Trådløst internet i virksomheden

Trådløst internet i virksomheden

Trådløst internet er i dag en selvfølge de fleste steder. De fleste har et trådløst netværk derhjemme, så de kan gå på internettet, uanset om de sidder et vist sted på badeværelset eller er i gang i køkkenet og hurtigt lige skal finde en opskrift på en eller anden spændende ret, som kan blive til dagens aftensmad.

Vi har en opfattelse af, at det er en selvfølge, at internettet virker i hele huset, og det rummer så mange fordele, at vi slet ikke kan undvære det længere.

Adgang til CRM-systemet overalt

Den samme forventning til et internet, der er tilgængeligt overalt, har vi også i de virksomheder, hvor vi arbejder. Det betyder, at vi kan arbejde fleksibelt, og vi eksempelvis kan tilgå virksomhedens crm system overalt – en vigtig ting, hvis man som virksomhed er kundeorienteret og gerne vil kunne give kunden et relevant svar på enhver forespørgsel, uanset hvor i virksomheden man lige opholder sig.

Et CRM system – Customer Relations Management system – kan rumme alle mulige informationer om virksomhedens kunder, som det er vigtigt at kunne tilgå, hvis man kommer i kontakt med kunden, uanset hvor i virksomheden, man lige befinder sig. Det kan være informationer om produkter eller løsninger, som kunden har købt eller abonnerer på, en log over kontakter og eksempelvis reklamationer, så man kan være præcis og fyldestgørende i sin dialog med kunden.

Sikkerheden ekstra vigtig

Bruger man trådløst internet i virksomheden, som de fleste firmaer gør, er sikkerheden omkring systemet ekstra vigtig. Det er afgørende, at ingen kan tilgå systemet udefra, så netværket skal være låst og data formidles krypteret, så ingen uvedkommende kan få adgang. Det er vigtigt, at man som virksomhed enten selv har ressourcer internt til at få styr på denne sikkerhed, eller at man entrerer med en partner uden for virksomheden, som kan varetage denne funktion.

Der er mange eksempler på, at sikkerheden ved netværk i virksomheder og deres kontakt ud af huset via internettet ikke har været prioriteret højt nok, så firmaet er blevet ramt af hackerangreb eller andet. For eksempel oplevede Mærsk dette, da hackere angreb virksomhedens systemer, servicefirmaet ISS har oplevet tilsvarende og mange andre – og hver gang har det kostet store millionbeløb og medført en ringere bundlinje i det år, hvor angrebet har fundet sted.

Vær derfor opmærksom på sikkerheden ved teknologien, der forbinder jeres virksomhed med internettet og søg rådgivning om de bedste systemer for at varetage sikkerheden.

dante